Brändikuvaus – esitietolomake

Tervetuloa kuvausmatkalle!
Tämä lomake auttaa meitä molempia valmistautumaan siihen, että kuvauksessa syntyy juuri oikeanlainen tunnelma, tarina ja tyyli, juuri sellainen, joka on aidosti sinua ja yritystäsi. Vastaa rehellisesti, intuitiolla ja vaikka keskeneräisenä. Tästä se lähtee rakentumaan.

Esimerkiksi kaupparekisteriin merkitty nimike. Tähän voit laittaa myös laskutettavan yrityksen tiedot.
Mitä yrityksesi tekee ja ennen kaikkea: miksi se on olemassa? Mikä sai sinut aloittamaan? Mikä sytyttää sinut joka kerta uudelleen?
Minkä haluat ihmisten tuntevan, kun he näkevät kuviasi? Esimerkkejä: lämmin, luotettava, määrätietoinen, leikkisä, moderni, syvällinen, asiantunteva…
Kerro unelma-asiakkaastasi. Mitä hän arvostaa, etsii, kaipaa, pelkää? Miten sinä tuot hänen elämäänsä lisäarvoa?
Missä olet erityisen hyvä? Mikä on vahvuutesi, salainen aseesi tai se jokin, joka saa ihmiset palaamaan?
Onko yrityksesi visio tai suunta muuttumassa? Millainen fiilis tai imago kuvien tulisi välittää nyt, ei vain siitä, missä olet, vaan mihin olet matkalla?
Jokin tyyli, väri, asento, fiilis tai asia, joka ei vain tunnu sinulta? Sana on vapaa.
Vapaamuotoinen vastaus.
Nettisivut, some, esitteet, blogi, mainonta, verkkokurssit… Tieto käyttöyhteyksistä auttaa muotoilemaan kuvista juuri oikeanlaisia.
Tähän voit kirjoittaa vapaasti, jos mieleesi tulee vielä jotain, mikä ei tullut muualla esiin. Esimerkiksi: Toiveita tai ideoita kuvien tyylistä (esim. klassinen, rento, editorial, lifestyle, boheemi…) Brändielementtejä (värit, fontit, logo, visuaalinen tyyli, jota haluat noudattaa) Rekvisiittaa tai yksityiskohtia, jotka liittyvät työhösi tai persoonallisuuteesi Kuvien tekninen käyttötarkoitus (esim. kansikuvat, verkkosivujen taustat, painomateriaalit) Kuvia tai esimerkkejä, joita rakastat tai sellaisia, joita et missään nimessä halua. Henkilökohtaisia toiveita tai jännityksiä kuvauspäivään liittyen. Mikään ei ole liian pientä tai isoa mainittavaksi, kaikki auttaa minua tekemään kuvauksesta juuri sinun näköisesi.

Valmistautuminen

Valmistautuminen brändikuvaukseen on tärkeä askel kohti onnistuneita ja yrityksesi arvoja heijastavia kuvia. Tässä muutamia vinkkejä, jotka auttavat sinua valmistautumaan kuvaukseen parhaalla mahdollisella tavalla:

Pukeutuminen

  • Mukavuus ja oikea koko: Valitse vaatteita, joissa tunnet olosi mukavaksi ja jotka mahdollistavat luonnollisen liikkumisen. Hyvin istuvat vaatteet auttavat sinua rentoutumaan kuvauksen aikana.
  • Yhtenäinen värimaailma: Pohdi yrityksesi brändivärejä ja valitse asuja, jotka heijastavat näitä sävyjä. Tämä luo yhtenäisen ilmeen ja vahvistaa brändisi visuaalista tunnistettavuutta.
  • Vältä suuria logoja ja kirkkaita kuvioita: Yksiväriset tai hillitysti kuvioidut vaatteet pitävät huomion sinussa eikä asusteissa. Näin kuvien fokus säilyy olennaisessa.

Rekvisiitta

  • Harkittu rekvisiitta tukee tarinaa: Jos yritykselläsi on tuotteita, työkaluja tai muita elementtejä, jotka kertovat tarinaasi, tuo niitä mukaan kuvaukseen. Tämä auttaa visualisoimaan toimintaasi ja tekee kuvista persoonallisempia.

Yhteydenpito kuvaajan kanssa

  • Avoin kommunikaatio: Kerro kuvaajallesi toiveistasi, ideoistasi ja mahdollisista huolenaiheistasi. Yhteistyö ja selkeä viestintä varmistavat, että lopputulos vastaa odotuksiasi.

Saapuminen studiolle

  • Osoite: Souranderintie 2, 37100 Nokia. Studio sijaitsee Nokian Tehdassaaressa ensimmäisessä keltaisessa rakennuksessa oikealla heti saareen tullessa. Alaovi on lukossa; soita ovikelloa, niin tulen avaamaan oven yläkerrasta.
  • Pysäköinti: Tehdassaaren ulkopuolella on maksuttomia parkkipaikkoja, joista on lyhyt kävelymatka studiolle.

Ja hei, brändikuvauksen tavoitteena on tuoda esiin yrityksesi ainutlaatuisuus ja kertoa tarinaasi visuaalisesti. Huolellinen valmistautuminen auttaa saavuttamaan lopputuloksen, joka palvelee yritystäsi pitkään ja vahvistaa sen visuaalista identiteettiä.

Nähdään kuvauksissa! – Eevi